Klinikk i Stavanger

Kiropraktor i Stavanger

Godkjent klinikk i Stavanger for deg med helseforsikring

Vaulen Kiropraktorklinikk er en godkjent klinikk i Stavanger for pasienter med helseforsikring. Klinikken er en del av et nasjonalt behandlernettverk med kompetanse innen undersøkelse, behandling og rehabilitering av muskel og leddplager. Våre kiropraktorer samarbeider med de fleste forsikringsselskaper , slik at du som pasient kan benytte deg av din helseforsikring her hos oss.

Kiropraktor Jan Tore Kleiberg etablerte klinikken i oktober 2010 og har en aktiv tilnærming til behandling av muskel og leddplager. En kiropraktor behandler smerter og skader i muskel-skjelett systemet, som blant annet innebærer plager i nakke, skulder, albue, hofter, kne, ankel, rygg og bekken. Ryggplager er i dag det største folkehelseproblemet i Norge. Flesteparten av disse er plaget av ryggsmerter, som smerter i korsryggen eller smerter i bekkenet , men også nakkesmerter er et problem for svært mange. I tillegg til behandling ved bruk av hender og råd om øvelser kan kiropraktoren også tilby trykkbølgebehandling på kroniske muskel og seneplager. Våre kiropraktorer tilpasser såler til barn med hælsmerter.

Som kiropraktor i Stavanger er målet å motivere hver enkelt pasient til aktivt å være med å bidra til raskere bedring, men også å holde seg smertefri og funksjonell. Noe som står sentralt i vår tilnærming er at vi tar oss tid til hver enkelt pasient. Dette er noe vi ser gir resultater. Foruten å stille riktig diagnose og velge korrekt behandlingsmetode, vil et avbalansert klinikkmiljø bidra til å gjøre behandlingen enda mer tilfredsstillende.

Klinikk i Stavanger med fokus på rehabilitering

Vi har i flere år hatt stort fokus på rehabilitering av skader. Pasienter som kommer til oss for rehabilitering eller trening presenterer med plager fra både nakke, rygg, bekken, kne og skuldre. Rehabiliteringen foregår ikke i en stor gruppe, der du blir en av mange. For noen fungerer det fint å være en del av en gruppe, men for mange kan det være vanskelig å gjennomføre rehabiliteringen i en stor gruppe. Her på klinikken har vi sett at det gir veldig gode resultater når treningen er spesifikk til den enkeltes plager.

Adressen er Breidablikkveien 20a 4017 Stavanger, som er rett ved Hetland videregående skole. 10 minutter fra Stavanger og Sandnes sentrum og nabobydel med Hillevåg og Hinna. Gratis parkeringsplasser rett utfor klinikkdøren.

Litt om hvem vi er

Kiropraktor Stavanger - Vaulen Kiropraktorkllinikk

Jan Tore Kleiberg

Jan Tore Kleiberg er autorisert kiropraktor og medlem av Norsk Kiropraktorforening. Bred erfaring innen behandling av allmenn muskel og skjelettlidelser med fordypning i Sportskiropraktikk / Idrettsmedisin. Også erfaring innen diagnostisering og behandling av lumbago, hoftesmerter og svangerskapsrelaterte rygg og bekkensmerter. Han er behandleransvarlig for en rekke lokale utøvere og idrettslag. Tidligere aktiv fotballspiller og en del av Vikings A-tropp allerede som juniorspiller. Har flere aldersbestemte landslagskamper for Norge og han er eier og daglig leder av Vaulen Kiropraktorklinikk AS

Idrettskiropraktikk utdanning/ Idrettsmedisin

Mars 2012 ble siste eksamen i idrettskiropraktikkutdanningen bestått! I Utdanningen ble gjennomført gjennom FICS (Federation Internationale de Chiropractique Sportive), som har et ansvar for internasjonal etterudanningsstandard i idrettskiropraktikk. Året etter var det oppstart på etterutdannelse i Idrettsmedisin gjennom NIMI (Norsk Idrettsmedisink Institutt) som er en etterutdanning på minimum 5 år. Å kontinuerlig forbedre kompetansen, slik at våre pasienter får best mulig behandling, er svært viktig for oss.

Massør i Stavanger

Massasje Stavanger - Vaulen Kiropraktorklinikk

Antonina Kwiatkowska

Antonina er født i Polen og har bodd i Stavanger siden 2018. Hun er opptatt av fysisk aktivitet og elsker å benytte seg av den vakre naturen regionen har å by på. Som ung var hun en aktiv danser og drev generelt med my trening. I flere år har hun jobbet som instruktør på 24/7 Treningssenter. Foruten å tilbringe helgene i Stavangers fine natur er hun ofte å finne i en av våre mange klatrevegger.

Hos Antonina kan du være trygg på at du får en effektiv massasje, enten det er klassisk massasje, sportsmassasje eller spa massasje. Hun har jobbet i en rekke andre klinikker og bringer med seg meget gode skussmål. Du kan også bruke ditt gavekort på massasje hos henne.