Kiropraktor i Stavanger

Jan Tore Kleiberg er autorisert kiropraktor og medlem av Norsk Kiropraktorforening. Bred erfaring innen behandling av allmenn muskel og skjelettlidelser med fordypning i Sportskiropraktikk/Idrettsmedisin. Også erfaring innen diagnostisering og behandling av svangerskapsrelaterte rygg og bekkensmerter.  Han er behandleransvarlig for en rekke lokale utøvere og idrettslag. Tidligere aktiv fotballspiller og en del av Vikings A-tropp allerede som juniorspiller. Han har flere aldersbestemte landslagskamper for Norge. Han er eier og daglig leder av Vaulen Kiropraktorklinikk AS

Idrettskiropraktikkutdanning/ Idrettsmedisin

I mars 2012 ble siste eksamen i idrettskiropraktikkutdanningen bestått! I Utdanningen ble gjennomført gjennom FICS (Federation Internationale de Chiropractique Sportive), som har et ansvar for internasjonal etterudanningsstandard i idrettskiropraktikk. I 2013 var det oppstart på etterutdannelse i Idrettsmedisin gjennom NIMI (Norsk Idrettsmedisink Institutt) som er en etterutdanning på minimum 5 år. Vaulen Kiropraktorklinikk er en klinikk som aspirerer til å kontinuerlig forbedre kompetansen, slik at våre pasienter får best mulig behandling.

Massasjeterapeut i Stavanger

Hanna Birna Sigurbjørnsdottir er vår profesjonelle massasjeterapeut fra den Islandske terapeutiske massasje skole. Hun er medlem av Norges Massasjeforbund NMF.  Behandlingen tilpasses etter den enkelte pasient og passer for alle. Hun har vært et idretts menneske hele sitt liv, og vant konkurransen  Islands beste kroppsbygger i 1992. Hun har jobbet mye med idrettsfolk både som trener og massør. Hanna har stor interesse for faget sitt og ønsker å gi en helhetlig behandling for mennesker med fokus på å optimalisere funksjon og å komme seg i bedre «form». Er også utdannet innen stretching og bruker dette i sine behandlinger ved behov.

Bestill time her eller ring 467 478 57

Godkjent klinikk for Idrettens Skadetelefon

Vaulen Kiropraktorklinikk er en godkjent klinikk for Idrettens Skadetelefon og har da blitt en del av et nasjonalt behandlernettverk som er svært interessert i behandling og forebygging av idrettsskader.

Vaulen Kiropraktorklinikk ble startet i oktober 2010 av kiropraktor Jan Tore Kleiberg. Klinikken har en aktiv tilnærming til behandling av nerve-muskel og skjelett lidelser. En kiropraktor behandler smerter og skader i muskel-skjelett systemet, som blant annet innebærer plager i nakke, skulder, albue, hofter, kne, ankel, rygg og bekken. Ryggplager er i dag det største folkehelseproblemet i Norge. Flesteparten av disse er plaget av ryggsmerter, som smerter i korsryggen eller smerter i bekkenet , men også nakkesmerter er et problem for svært mange. Som kiropraktor i Stavanger er målet er å motivere hver enkelt pasient til aktivt å være med å bidra til raskere bedring, men også å holde seg smertefri og funksjonell. Noe som står sentralt i vår tilnærming er at vi tar oss tid til hver enkelt pasient. Dette er noe vi ser gir resultater. Foruten å stille riktig diagnose og velge korrekt behandlingsmetode, vil et avbalansert klinikkmiljø bidra til å gjøre behandlingen enda mer tilfredsstillende.

Vaulen Kiropraktorklinikk har i flere år hatt stort fokus på rehabilitering av skader. Pasienter som kommer til oss for rehabilitering eller trening presenterer med plager fra både nakke, rygg, bekken, kne og skuldre. Rehabiliteringen foregår ikke i en stor gruppe, der du blir en av mange. For noen fungerer det fint å være en del av en gruppe, men for mange kan det være vanskelig å gjennomføre rehabiliteringen i en stor gruppe.Her på klinikken har vi sett at det gir veldig gode resultater når treningen er spesifikk til den enkeltes plager.  Så derfor foretrekker vi 1 til 1 rehabilitering her på klinikken.

Adressen er Breidablikkveien 20a 4017 Stavanger, som er rett ved Hetland videregående skole. 10 minutter fra Stavanger og Sandnes sentrum og nabobydel med Hillevåg og Hinna. Gratis parkeringsplasser rett utfor klinikkdøren.