Massasje er den mest populære behandlingsformen i Stavanger. Dette er en type behandling som har vært brukt i alle kulturer i lang tid og regnes som en av de eldste behandlingsformene vi har. Den vestlige, klassiske; massasjen som utføres her på Vaulen Kiropraktorklinikk, er nært tilknyttet fysikalsk behandling og fokuserer på kroppens anatomiske strukturer og fysiologiske prosesser. Til tross for utallige behandlingsformer og teorier innen muskelterapi er det en universell tanke om at massasjeterapi fremmer helse og velvære samt reduserer muskelspenninger.

Hvorfor ta en massasje?

Målet med denne type behandling er blant annet å løse opp i stive muskler, stimulere til økt blodsirkulasjon og redusere stress. Dette er en behandling som ofte blir brukt i forbindelse med stivhet i rygg, nakke, skuldre og hofter. Skal du ha massasje på Mariero, vil terapeuten vår anvende forskjellige behandlingsteknikker på bakgrunn av pasientens ønske.

Selv om mange som benytter seg av massasjebehandling presenterer med diverse plager som, korsryggsmerter, nakkesmerter, hoftesmerter, skuldersmerter og hodepine, er det flere som ønsker regelmessige behandling for å redusere stress i en travel hverdag. Klinikken tilbyr nå massasje med varme steiner, som er en deilig og avslappende massasjeform. Varmen fra steinene gir deg en dyp avslappende effekt og er perfekt for deg som har en travel hverdag og har behov for å koble av.  Vi er også tilgjengelig for massasjebehandling hver lørdag.

Om terapeuten

Hanna Birna Sigurbjørnsdottir er vår profesjonelle massasjeterapeut fra den Islandske terapeutiske massasje skole. Hun er medlem av Norges Massasjeforbund NMF.  Behandlingen tilpasses etter den enkelte pasient og passer for alle.

Hanna har vært et idretts menneske hele sitt liv, og vant konkurransen  Islands beste kroppsbygger i 1992. Hun har jobbet mye med idrettsfolk både som trener og massør.

Hanna har stor interesse for faget sitt og ønsker å gi en helhetlig behandling for mennesker med fokus på å optimalisere funksjon og å komme seg i bedre «form». Er også utdannet innen stretching og bruker dette i sine behandlinger ved behov.

Bestill time her eller ring 467 478 57